پایان نامه مدیریت
به مطالب خود نظم دهید پس فایل پاور پوینت را تولید و ساخت بکنید .
در اولین اسلاید از صفحه عنوان مصرف شود.
شاید بخواهید فهرست مطالبی که قرار است در سمینار ارائه شوند را در اسلاید دوم قرار دهید، این کار ممنوع نیست ولی خیلی جذاب نیست!
اسلاید سوم را به تاریخچه موضوع ادبیات تحقیق اختصاص دهید.
در اسلایدهای خودبه روش مناسبی نشان دهید که در جه وهله ای از کل فایلهای ارائه هستید. در زمان ارائه شنونگان میتوانند انرژی خود را برای بهرهبرداری از صحبتهای شما به همان نسبت تقسیم میکنند.
اگر اسلایدی در بین اسلایدهای شما وجود دارد که قصد حرف بر روی آن را ندارید، آن اسلاید را حذف بکنید .
تعداد اسلایدهای خود را محدود بکنید مطالب را فهرست وار بیان بکنید . شرح بیشتر را به مقاله خود انتقال دهید. در صورت نیاز مطالب تکمیلی و شرح کامل در فایل Doc جداگانه ارائه شود.
در اسلایدها از شکل زیاد مصرف شود.
اسلایدها شماره باشند.
نسبت طول به عرض تصاویر را تغییر ندهید.
شماره شکلهای مرجع مهم را از شکلهای حذف بکنید
اندازه نامناسب فونت و عدم نمایش صحیح فونت فارسی گزینش شده از معمولترین مساله در بسیاری از سخنرانیها است. در زمان تهیه و تولید پاور پوینت به این مورد توجه شود.
در صورتی که فکر میکنید شاید زمانبندی صحبتهای شما در وقت سخنرانی تغییر نماید ، از حالت نمایش اتوماتیک در اسلایدها استفاده نکنید.
در اسلایدهای به ذکر مباحث آسان اکتفا نکنید تعادی از صفحات را به ذکر آخرین یافتهها در زمینه مورد نظر اختصاص دهید.
تعدادی از تصاویر همچنین بخشی از مطالب درمورد محل بررسی شده آورده شود.
در آخرین اسلاید نظر محقق پیشنهاد جهت آینده (جهت تحقیقهای آینده) آورده شود.
نکات مربوط به تایپ را رعایت بکنید . برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه مربوطه در وب وب سایت مراجعه شود.
با توجه به هدف و انتظار شما از کارتون جالب در اسلاید، از حرکت اجزاء در هر اسلاید استفاده بکنید .
اگر اعداد خیلی ی را به مخاطب نشان میدهید، به احتمال زیاد ً آنها را به یک نمودار انتقال دهید به این وسیله خوبتر از آن نتیجه بگیرید.
فرمولها را تایپ بکنید از متن بجای فرمول اجتناب بکنید .
بهتر است عنوان هر اسلاید نشان دهد که مربوط به کدام فصل از تحقیق شما است.
در استفاده از ارقام فارسی به ویژه ارقام اعشاری دقت کافی بعمل آید. زیرا برخی وقتها در نمایش محل عدد صحیح و اعشاری جابجا میشود.
در پارت نتیجهگیری خوب است هم ویژگی ها هم محدودیتهای کار را ذکر بکنید و از ذکر ویژگی ها به تنهایی خودداری شود.
- ۹۵/۰۴/۱۸