پورتال جامع سرگرمی و فرهنگی

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰



مشاوران تهران

انتها نامـه تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت براساس یک استاندارد جهان ی از پنج بخش تشکیل شده است. بعد از نگارش انتها نامـه مدیریت برای آنکه انتها نامـه جلد شود می بایست به صورت زیر تنظیم گردد :

۱- صفحه عنوان

۲- پیشگفتار و در صورت نیاز تشکر قدر دانی

۳- فهرست مطالب

۴- فصل اول – طرح تحقیق

۵- فصل دوم –قبلی ه تاریخی تحقیق

۶- فصل سوم _آموزش تحقیق

۷- فصل چهارم _ ارائه یافته های تحقیق و تجزیه تحلیل آن

۸- فصل پنجم _ خلاصه تحقیق ارائه پیشنهاد ها

۹- فهرست منابع و مآخذ

۱۰- پیوست

۱- عنوان تحقیق
عنوان تحقیق و صفحه اولین صفحه انتها نامـه است. بعضی وقتها صفحه عنوان درست مانند جلد انتها نامـه طراحی می‌شود. صفحه عنوان حاوی اطلاعات زیر است:

الف) عنوان انتها نامـه

ب ) نام کامل استاد راهنما

ج ) نام کامل محقق یا محققین

د ) نام مرکز یا دانشبرخی که انتها نامـه در آن تگذشته میگردد .

ذ ) نوع مدرک ( جهت مثال : انتها نامـه دوره کارشناسی اافزایش مدیریت )

و ) تاریخ ارایه انتها نامـه

۲) پیشگفتار تشکر قدر دانی
صفحه تشکر قدردانی الزامی نیست ولی مرسوم است که یک صفحه را به تقدیر تشکر اختصای می‌دهند. محقق میتواند در پایین پیشگفتار از فرد یا افراد با موسساتی که او را در انجام تحقیقش یاری و راهنمای ی کرده اند سپاسگزاری نماید .


۳) فهرست مطالب
فهرست مطالب شماره صفحه مطالب اکثرا ٌ حاوی سه بخش است. دقت بکنید فهرست مطالب خود با حروف الفبا شماره صفحه می‌خورد.

فهرست عناوین و شماره صفحه هر مطلب

فهرست جداول و شماره صفحه هر جدول، در صورتیکه جدول وجود داشته باشد.

فهرست تصاویر و شماره صفحه هر عکس ، در صورتیکه عکس وجود داشته باشد.

۴) فصل اول: طرح تحقیق یا کلیات پژوهش
طرح تحقیق یا کلیات پژوهش فصل اول انتها نامـه زیاد مشابه پروپوزال است. مهمترین پارت های طرح تحقیق عبارتند از :

۴-۱- عنوان تحقیق ؛ بایستی شناختی دقیق و روشن از مورد تحقیق را عرضه دارد و خالی از هرگونه ابهام پیچیدگی باشد .

۴-۲- مقدمه یا تاریخچه ای از مساله تحقیق : در این سری مختصری از نظرات مشاهدات مربوط به موضوع و یا مسایل مشکلات حل نشده در این حوزه و همین طور توجه و علاقه جامعه به این مورد اشاره می شود .

۴-۳- تعریف مساله تحقیق : در این پارت محقق مورد مورد علاقه یا نیاز حس شده را در حوزه تحقیق بیان میدارد عوامل موجود در موقیعت را تعریف تعیین می نماید .

۴-۴- هدف یا هدفهای کلی تحقیق : این پارت بایستی با عبارات مثبت کلی طرح شود و اززیاد شدن مطالب پرهیز شود

۴-۵-آموزش انجام تحقیق : در این بخش پژوهشگر نحوه کاری را بیان میدارد روش های گوناگونی را که در گرد آوری مطالب خود به کار برده ذکر می نماید و همین طور اگرراهنمای آماری خاصی را در تولید و ساخت تدوین اطلاعات به کار برده آن روش را بیان می نماید و بیان آن یکی از ملزومات است .

۴-۶-ا همیت ارزش تحقیق : با توجه به تشابه این پارت از طرح تحقیق با تعریف مساله تحقیق که در آن محقق نیاز خود را در آگاهی به نتایج تحقیق عنوان میسازد در این بخش منابع شخصی یا علمی که از خاتمه تحقیق به محقق دست میدهد بحث می شود .

۴-۷- محدودیت های تحقیق : محدودیت هایی که کنترل آن از عهده محقق خارج است مانند گزینش نوع بافته ها و یا زیر اندازها و دیگر محدودیت هایی که کنترل آن در دست محقق است مانند موضوع و مکان تحقیق ...

۴-۸- تعریف کلمه ‌ها: در این بخش محقق بایستی واژه های کلیدی تحقیق را بر طبـق منابعی معتبر به صورتی فرد دی تعریف نماید .

۵) فصل دوم: قبلی ه تحقیق یا ادبیات پژوهش
در این بخش بر طبـق مطالعات قدیم ، مبانی نظری پژوهش بیان می شود. منظور از مبانی نظری ارائه تعاریف و مفاهیم بکار رفته در پژوهش به صورت روشن است بایستی بر طبـق مطالعات معتبر قبلی صورت گیرد. در بخش دوم ادبیات پژوهش به ارائه مطالعات مشابه که قبلاً بوسیله محققان دیگر صورت گرفته پرداخته می شود. اگر در مورد سازمانی ویِژگزینشه تحقیق میکنید باید بخش از فصل دوم را در میزان سه تا جهار صفحه به معرفی سازمان مربوط اختصاص دهید.

۶) فصل سومروش تحقیق :
در این بخش نوع پژوهش بر طبـق هدف و ماهیت معرفی می شود. همچنین شیوه گردآوری داده ها بیان می شود. اکثرا پژوهش های علمی ازآموزش های بررسی میدانی کتابخانه ای جهت گردآوری داده ها اطلاعات مصرف می کنند. همین طور جامعه آماری و در صورت لزوم نمونه آماری معرفی می شوند. پس گزاره های پژوهش ( فرضیه ها یا موارد ) ارائه می گردد. همچنین آزمونهای آماری مورد استفاده و پروگرام تجزیه و تحلیل داده ها معرفی می شود. به بحث مقدمه ای برآموزش تحقیق رجوع بکنید .

۷- فصل چهارم: یافته ها تجزیه و نقد آنها
در این قسمت بر اساس داده های بدست آمده و با توجه به روشهای آماری مناسب به تجزیه و ارزیابی داده ها ازمون فرضیه های پژوهش پرداخته می شود. جهت بیشتر شدن دقت محاسبات برنامـه های آماری مانند SPSS بکار گرفته می شود. این تحلیل اساس پژوهش علمی است.

۸- فصل پنجم: خلاصه تحقیق و توصیه ها

این فصل حاوی دو بخش اصلی یکی خلاصه تحقیق دیگری توصیه ها است. یک خلاصه مناسب ترکیبی از دو نوع اطلاعات است : اطلاعات یافته هایی که محقق از تحقیق جاری خویش به دست آورده است. دوم اطلاعات و یافته هایی که محقق از طریق مطالعه تحقیقات نوشته های دیگران جمع آوری کرده است.

بعد از خلاصه انتها نامـه می بایست محدودیت‌های تحقیق بیان شود. ذکر سه الی پنج مورد کافی است.

درنهایت می بایست پیشنهاد ها ارائه شود: پیشنهاد جهت محققان آینده، پیشنهاد به سازمان مورد بررسی و توصیه های عمومی که در هر مورد باید سه یا چهار پیشنهاد بیان شود. پیشنهاد می بایست جهت استفاده‌کنندگان چراغ باشد.

۹- فهرست منابع مآخذ
در این بخش تمام منابع مآخذ مورد استفاده ارائه می‌شود. فهرست نویسی قوانین ویِژگزینشه خودش را دارد. ازروش APA برای نوشتن فهرست منابع مصرف می‌شود. به روش نوشتن فهرست منابع رجوع بکنید .

۱۰- پیوست
حاوی مطالب و مدارکی است که در درک و فهم خواننده از انتها نامـه یاری چندانی نمی نماید میتوان از سوال نامـه ها ، آزمونها ، نامـه های نوشته شده به افراد موسسات وبقیه وسایل جمع اوری اطلاعات نام برد .

  • ممد لج
  • ۰
  • ۰

♪♪♪♪♪♪






iromusic


آیرو موزیک,iromusic,آیرو موزیک

میگن عشقش نشسته تو وجودت

یکی جز من شده بودو نبودت

میشه اسم اونو دیگه نیاری

بگی جز من فردی رو رفیق نداری

میگن بعد زمستون عیده برگرده

بعد اون برفو بارون عیده برگرد

بیا حالم عوض شه عیده برگرد

فراموش میکنم کاراتو برگرد

به اون نزدیکیو از من جدایی

کنارم نیستی این روزا کجایی

بیا عکسات توی دیواره بردار

داره اشکامو در میاره هر بار

میگن بعد زمستون عیده برگرده

بعد اون برفو بارون عیده برگرد

بیا حالم عوض شه عیده برگرد

فراموش میکنم کاراتو برگرد

میگن عشقش نشسته تو وجودت

یکی جز من شده بودو نبودت

  • ممد لج
  • ۰
  • ۰



انجام پایان نامه مدیریت

فصل پنجم، با عنوان نتیجه گیری و ارائه پیشنهاد ات است . مد نظر داشته باشید که در این فصل استنادی در کار نیست آن چه ارائه می دهید، صرفا برگرفته از یافته های شما طی این پژوهش است.
به طور اجمال، فصل پنجم با هدف بحث ونتیجه گیری تدوین می شود. این فصل دارای چندین محور است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

نقد های تحقیق و تفسیر نتایج:

در این بخش به بحث و نتیجه گیری به صورت زیر بپردازید:
-به تفسیر یافته های خویش بپردازید دستاوردهای را برشمارید.
-معین بکنید آیا یافته های شما جواب ضروری را به فرضیات بیان شده در پیشنهاد پژوهش تان داده است یا خیر؟ تفسیر خود را در این باره شرح دهید.
-یافته های را با یافته های دیگر محققان که در این زمینه پژوهش کرده اند، مورد مقایسه قرار دهید. معین بکنید که تا چه میزان یافته های شما با یافته های دیگر محققان هم خوانی و یا اختلاف دارد. به احتمال زیاد در سری بحث زمان مقایسه یافته های خود با یافته های دیگر محققان ، ضروری است بدان پژوهش استناد بکنید . در قسمت پایانی بحث هم نتیجه گیری خود را با تذکر چهار علت مهم یعنی، جمع بندی یافته های پژوهش، آینده نگری، تعمیم توصیه ارائه دهید. در سری نتیجه گیری هیچ گونه استنادی در کار نیست عبارات می بایست با دقت خاص و پیوند مطالب تدوین شود.

پیشنهاد هایی جهت نتایج بررسی ها و تحقیقات آتی:

-دراین بخش، انتظار می رود که چند عنوان مربوط با عنوان با عنوان پژوهش خود به منظور آموزش ی دانشجویان دیگر بیان سازید.دقت بکنید که این عناوین نبایستی با محورهای انتها نامـه یا رساله شما بی رابطه باشد. عنوانی را که بیان می سازد باید از ساختار علمی مناسب برخوردار باشد.

محدودیت های پژوهش:

-حرکت به سوی هر هدفی، بوسیله محدودیت ها به عنوان واقعیت دچار نماید ی می شود. در ارائه یک گزارش از یک پژوهش مثل انتها نامـه محقق سعی می نماید با بیان محدودیت هایی که بر سر راه تحقیق دارد (داشته است ) به خواننده پیام می دهد که در مورد فرایند تحقیق قضاوت عادلانه ای داشته باشد.
-محدودیت های ابه احتمال زیاد لی که برسر راه محقق قرار دارد :
کمبود منابع علمی (کتاب ها مجلات تخصصی مدارک اسناد......)
کمبود منابع مالی (شخصی سازمان کارفرما و......)
عدم همکاری مسئولین در جامعه اماری با پژوهشگر
نبود سوابق تحقیقاتی پیرامون موضوع
گرفتاری های شخصی فرد پژوهشگر

  • ممد لج
  • ۰
  • ۰



خرید ساعت ارزان

گذشت زمان از عبارت موضوعاتی است که همـواره مورد توجه بشر بوده و از این‌رو همـواره ایده تولید و ساخت وسائل ی جهت اندازه‌گیری وقت را در ذهن می‌پرورانده است. در قدیم ، طلوع و غروب خورشید، مبنایی جهت تنظیم کار ‌های بشر بود، اما تهیه و تولید وسائل هایی برای سنجش زمان سبب شد آدم به معرفت بهتری از مفهوم زمان دست یابد.
چنانچه به سیر تکامل ساعت‌ها از قدیم تا امروز نبعضی بیندازیم، می‌توانیم تحولات متمایزی را از تشخیص دهیم. نخستین صفحه‌های دایره‌ای شکلی که ساعت را نشان می‌دادند، فقط بر مبنای ساعت نشانه‌گذاری شده بودند تنها یک عقربه داشتند. حرکت عقربه ساعت شمار در این ساعت‌ها چندان دقیق نبود، اما همگام با پیشرفت‌هایی که در تهیه و تولید ساعت‌های مکانیکی به دست آمد، زمان نیز به واحدهای کوچک‌تری تقسیم شد و به این ترتیب عقربه دقیقه شمار بعد از آن نیز عقربه ثانیه شمار به ساعت‌ها اضافه شد.
درمورد نخستین تمدنی که توانست زمان را اندازه‌گیری نماید ، نظرات متعددی وجود دارد اما اسناد تاریخی موجود نشان می‌دهد از حدود 5000 سال پیش تمدن بزرگ آسیای میانه برای تکمیل تقویم و اندازه‌گیری زمان، ساعت را اختراع کرد. گفته می‌شود ساعت از قدیمی‌ترین اختراعات بشر است.
نخستین ساعت مچی سال 1524 میلادی توسط یک مخترع آلمانی ساخـته شد بعد از آن ساعت‌های مچی مشابهی رونمایی شد. محدودیت اصلی این ساعت‌ها همیشه وزن بالای آن‌ها بوده است، اما نوآوری در طراحی تهیه و تولید ساعت‌های مچی و استفاده از آلیاژ برنج سبب سبک‌تر شدن بیشتر شدن محبوبیت این ساعت‌ها شد.
اسناد تاریخی موجود نشان می‌دهد از حدود 5000 سال پیش تمدن بزرگ آسیای میانه جهت تکمیل تقویم و اندازه‌گیری زمان، ساعت را اختراع کرد.
اولین ساعت‌های مچی شبیه به ساعت‌های امروزی در سال 1790 ساخـته شد. با وجود این که ممکن است تمام این ساعت‌ها عملکردی یکسان داشته باشد، ولی تنوع وسیع ‌ای را از نظر شکل ظاهری در آن‌ها شاهد هستیم.


در این بخش، نمونه‌ای از ساعت‌هایی که از نظر ظاهری در مقایسه با ساعت‌های مچی معمولی مفرق هستند را انتخاب کرده ‌ایم. در نگاه اول استفاده از آن‌ها پیچیده به نظر می‌رسد، ولی اگر با ما همراه باشید متوجه خواهید شد. آن قدر که ظاهرشان نشان می‌دهد، سرگیجه‌آور نیستند.
یک ساعت دیجیتالی در قابی از آنالوگ

نخستین ویژگی این ساعت که در نظر اول شما را متعجب خواهد کرد، اعدادی است که به شکلی نا مرتب روی صفحه ساعت درج شده است. حرکت عقربه‌های این ساعت هم سبب تعجب شما می‌شود. عقربه ثانیه‌شمار در جهت صحیح حرکت می‌کند، ولی عقربه دقیقه‌شمار سریع در جهت مخالف حرکت می‌کند این در حالی است که عقربه ساعت شمار کوچک‌ترین حرکتی ندارد. به نظر شما چگونه می بایست از این ساعت استفاده بکنید ؟
این ساعت مجهز به صفحه الکترونیکی است. با وجود این که ظاهری شبیه به ساعت‌های آنالوگ دارد، اما در واقع یک ساعت دیجیتالی است. درست است که اعداد به صورت کاملاً تصادفی روی صفحه قرار گرفته‌اند، اما برای خواندن صحیح زمان، فقط کافی است سه عدد پایینی صفحه را در نظر بگیرید. در واقع عقربه ساعت شمار، یک راهنما است تا به شما یاری کند که تشخیص دهید کدام نقطه را باید به عنوان نقطه مبدأ انتخاب بکنید . با تغییر اعداد در پارت پایین صفحه ساعت، دیگر اعدادی که روی صفحه قرار گرفته‌اند به طور تصادفی جابـه‌جا می‌شود.
از روی نقطه‌ها وقت را بخوانید

این ساعت‌ها که جنسی انعطاف‌پذیر دارند، در زیر پوششی از جنس PVC، اطلاعاتی را درمورد زمان مخفی کرده ‌اند. این اطلاعات در قالب نقاط برجسته‌ای روی نمایشگر به نمایش درمی‌آید. به محض این که تنها نقطه برجسته در بخش وسط نمایشگر را تحت فشار قرار می‌دهید، دو نقطه دیگر روی صفحه نمایان می‌شود که موقعیت آن‌ها نشان‌دهنده وقت است. اما برای مصرف از این ساعت به کمی خلاقیت نیاز دارید تا بتوانید عکس ی از اعداد روی صفحه تجسم بکنید . بعد از گذشت 5 ثانیه این نقاط که ساعت دقیقه را نمایش می‌دهند ناپدید شده و در ساختار مکانیکی صفحه ساعت مخفی می‌شوند.
این هم ساعتی جهت نابینایان

این ساعت که می‌توانید به کمک حس لامسه از آن مصرف بکنید مورد مناسبی برای افراد نابیناست. شاخص ساعت در صفحه این ساعت مچی فضای ی، تو خالی است که موقعیت آن در صفحه نمایشگر نشان‌دهنده ساعت است و نشانگر دقیقه نقطه‌ای برجسته است که موقعیت آن نشان دهنده دقیقه است.
چنانچه به هر علتی نتوانید نشانگر های ساعت و دقیقه را از هم متمایز سازید می‌توانید از اختلاف دمای بین این نشانگر ها استفاده بکنید . نشانگر ساعت دمای بالاتر و نشانگر دقیقه دمای پایین‌تری دارد. جهت پیدا کردن این نشانگر ها تنها کافی است از حس لامسه انگشتان دست تان کمک بگیرید و نقاط گرم و سرد روی صفحه ساعت را به راحتی شناسایی بکنید .
وقت ی پروانه‌ها از سخن می‌گویند
این ساعت صفحه‌ای از جنس آلومینیوم دارد که برخلاف ساعت‌های معمولی، پروانه‌ای شکل است. روی هر یک از بال‌های این پروانه، اعدادی به نمایش درمی‌آید. به جمله دیگر می‌توانید روی یکی از بال‌ها در جستجوی ساعت روی بال دیگر در جستجوی دقیقه‌ها باشید. صفحه کوچک دایره‌ای شکلی هم روی نمایشگر این ساعت دیده می‌شود که تاریخ روز را به نمایش درمی‌آورد.
طراحی منحصربه‌فرد این ساعت سبب شده است که از نظر ظاهری در مقایسه با ساعت‌های معمولی مفرق به نظر برسد. ولی برخلاف ظاهر پیچیده‌ای که دارد، استفاده از آن بسیار زیاد آسان است و چنانچه به ساختار صفحه آن عادت بکنید جهت اطلاع از وقت دقیق بر اساس اطلاعاتی که روی صفحه ساعت به نمایش درمی‌آید مشکلی ندارید.
گذشت زمان در گذر حلقه‌ها

این ساعت بیشتر شبیه به یک دستبند فانتزی است، اما اگر از نزدیک به آن نگاه بکنید متوجه می‌شوید ساعتی است که قدری از رنگ بوی ساعت‌های مچی معمولی فاصله گرفته است. با قرار گرفتن مجموعه‌ای از اجزای فلزی، پلاستیکی و کائوچویی در کنار هم، سه حلقه در ساختار این دستبند ایجاد می‌شود که به ترتیب اطلاعاتی را در مورد ساعت، دقیقه و ثانیه ارائه می‌دهند. با گذشت زمان این حلقه‌ها به گردش درمی‌آید. خط سیاه رنگی که به عنوان نشانگر روی حلقه چاپ شده، مبدأ خواندن اطلاعات زمانی را روی حلقه معین می‌کند. به نظر می‌رسد با توجه به شکل ویژه‌ای که این ساعت دارد، بیشتر مورد توجه افرادی بـاشد که مایلند ساعت شان همچون زیور به نظر برسد.
ساعت‌های فوق مدرن
شکل ظاهری این ساعت اصلاً قابل مقایسه با ساعت‌های معمولی نیست. این ساعت مچی فاقد صفحه است از یک حلقه ثابت خارجی دو حلقه متحرک داخلی تشکیل می‌شود که به روشی مفرق زمان را نشان می‌دهد. روی این ساعت هیچ عددی دیده نمی‌شود، اما روی حلقه ثابت خارجی در محل قرارگیری اعداد 3، 6، 9 12 بر روی صفحه ساعت، علامت‌گذاری شده است.

هر از حلقه‌های متحرک داخلی به واسطه موقعیت نشانگر شان نسبت به این اعداد، ساعت و دقیقه را به نمایش درمی‌آورد. به گفته طراح این ساعت، طرح ارائه شده در عین حال مفهوم جالبی را در مخفی دارد. حلقه‌ها نشان دهنده این است که زندگی تمام ما همچون چرخه‌ای است که آغاز پایانی ندارد در مسیر ثابتی که ثانیه‌ها، دقیـقـه‌هـا، ساعت‌ها و روزها هموار می‌سازند به حرکت ادامه می‌دهد.

  • ممد لج
  • ۰
  • ۰



وی اس تی

دف یکی از آلات موسیقی است که چنبر چوبی و پوستی نازک است وبا سر انگشتان نواخته می شود .این ساز با نامـه ا فرد های مختلف بین اقوام ملل گوناگون فرد د داشته دارد که از عبارت آنها میتوان به دایره , باتره دپ تبراک تبوراگ گمبر صنغاطه عرکل کنار و مزمار اشاره کرد.اما در مورد اینکه این نامـه ا از کجا آمده ودر اصل چه بوده به ذکر برخی از آنها میپردازیم:
به استناد مطلب ی آقـای حسینعلی ملاج دف از کلمه ی عربی "تف" به معنای زدن و کوبیدن مشتق شده که این لفظ به زبان سومری دوب تلفظ شده وبعدها در زبان عربی تبدیل به دف گشته است.به نظر میرسد با تذکر به سهولت تولید و ساخت این س از و دیگر سازهای ضربه ای که سبب این دسته سازها از متقدّمین آلات موزیک باشند به راحتی بتوان ادعای قدمت چند هزار ساله دف را پذیرفته وبه روایات نقل شده چون نواخته شدن دف در شب زفاف سلیمان نبی بلقیس ویا نواخته شدن آن بر گرد گوساله زرین سامری بوسیله مشرکان قوم بنی اسرائیل با دیدی فراتر از افسانه نگریست.
در نقوش برجسته ایلامی «کول فرعون» در جنوب غربی ایران (از آثار بجامانده زمان ایران باستان)در کنار نقش کاهنانی که قربانی خویش را تگذشته میدارند تصاویر نوازنده ی چنگ دیگری سازی شبیه دف را در دست دارد دیده می شود .
مغنی دف چنگ را ساز ده به اصحاب خویش نغمه آواز ده
(حافظ)
برروی سفالینه ها ودر نقوش حک شده بر بناهای باقیمانده از زمان پیش از میلاد مسیح عکس دف دیده می شود .دف در بین اعراب قدمت دیرینه داشته است اما این بدان معنا نیست که این ساز مختص به آنان بوده چه اینکه پارسیان هم پیش از اسلام با این ساز آشنایی داشته اندو نواختن این ساز بین آنها مرسوم بوده است.پارسیان دوره ساسانی در مراسم جشن نوروز و تحویل سال نو دف مینواختند در تصاویر شکارگاه در طاق بستان (واقع در کرمانشاه) در بین تصاویر سازهای کوبه ای تصویر دایره ای چهارگوش دیده می شود که ممکن است همان گمبر یا چمبر باشد (با تذکر به مفهوم لغوی آن-حلقه- میتواند نوعی دایره بوده باشد.)
قبل و بعد از اسلام دف همیشه در بین اعراب اهمیت ی مخصوص داشته است.در آثار بجامانده از سده های بعد از اسلام (نوشتاری و غیر آن) میتوان تاثیر گذار دف را دید .استفاده از این ساز در حیات پیامبر محترم اسلام(ص) و سکوت حاکی از رضایت آن حضرت باعث شده این ساز در نزد مسلمانان دارای قداستی ویِژگزینشه بوده بیش از هر ساز دیگری امکان حضـور در محافل مذهبی را بیابد.
به نقل از روایات بومی کردستان آنگاه که پیامبر(ص) جهت رفتن به یکی از غزوات مهیا میشدند زنی که سازنده ی دف بود بازگشت پیروزمندانه ی آن حضرت شهادت همسرش را در خواب میبیند ویس از بیداری با خدای خویش عهد میبندد در صورت تحقق پیدا کردن خوابش در حضـور پیامبر به نواختن دف بپردازد.بعد از بازگشت پیروز مندانه ی پیامبر (ص) این زن که نامگذاری دف را نیز به او نسبت میدهند در حضـور آن حضرت به خواندن اشعار مذهبی و نواختن دف میپردازد. در برخی
روایات آمده است که "پیامبر(ص) در جشن عروسی حضرت فاطمه زهرا(س) و نیز در فتح مکه دستور به نواختن دف دادند. "
هنرمندان اسلامی همـواره نسبت به دف توجه خاصی داشته اند وهم اکنون دف از ارکان آهنگ مذهبی و عرفانی شناخته می شود حضـور همیشگـی نام دف در دیوان های شعرای به نام سده های مختلف گویای ارزش این ساز در بین عرفا بوده و است .
غزل خوانان دف اندر چنگ دارن به عشاق جز این موزیک دارند
(ناصر بخارایی)

هم اکنون این ساز در مناطق عرب نشین از عبارت باده نشینان صحرای عربستانجمهوری صحرا سوریه عراق رواج داشته ودر این کشورها به نامـه ای "دف" "رق"(نوع کوچک آن) و "بندیر" (نوع بزرگ آن) شناخته می شود . دف مورد استفاد در دمشق (به قطر 56 سانتی متر مشابه دف ایران است . دف در ترکیه نیز با اندازه ای کوچکتر از دف ایران دیده می شود که بیشتر مشابه دایره بوده در آهنگ های بزمی از آن استفاده می شود .
دف در هندوست ها و پاکستان نیز کاربر د داشته هنوز در مقابر بزرگ تصوف این کشورها نواخته می شود . این ساز در افغانستان سمرقند ازبکستان و الجزایر کاربر د دارد.
دفی با قاب چهارگوش(به طول 22 سنتی متر) که روی آن پوست کشیده شده در طایف ی بنی عامر در اگوردات اتیوپی رایج است که به همراه نقاره در صبح های جمعه برای اجرای رقص های موسیقی نواخته می شود .
دف در ایران با اشکال مشابه واندازه های مفرق وجود داشته به اضافه دف با نامـه ای دایره و دایره زنگی شناخته می شود .اما دف از نظر فرد با دایره و دایره زنگی فرق عمده داشته و حضـور تاثیر گذار آن در مراسم عرفانی صوت پرشور آن اهمیت ویژه ای بدان بخشیده ودر اندازه ی بزرگتری نسبت به دایره دایره زنگی ساخـته می شود .
این ساز در مناطق کرد نشین غرب کشور و نیز حوزه ی خلیج فارس رواج داشته و در هرمزگان آن را به نام « سما » میشناسند که در مراسم زار ومولودی خوانی زیاد مصرف دارد. در جزیره ی قشم هم از این ساز جهت همراهی عود مصرف می شود .
دف در بلوچستان هم با نام سما شناخته شده و در مراسم یامالد از آن مصرف می شود . در خراسان به آن« دپ » (دف یا دیر) گویند و همراهی کننده ی قمشه و کمانچه است.
دف در قدیم به صورت دایره یا چهارضلعی بوده است در حال حاضر نیز دف مربع شکل در مصر معمول است .
دف در مناطق کردنشین اهمیت ی رفیع داشته از حرمتی ویِژگزینشه برخوردار است و مردم این نواحی برای آن قداست خاصی قائل بوده و این ساز جهت آنها جنبه ی حماسیرزمی عرفانی و حتی طبی دارد که جنبه ی عرفانی آن بر دیگر جنبه ها غالب بوده در خانقاه ها استفاده ی وافری دارد وبدون تردید از مهم ترین سازهای عرفانی محسوب می شود .

جنس ساختمان دف:
1-کمه یا کمانه:

نوار چوبی(ویا قابی)است که در قدیم از چوب گردو ساخـته میشده ولی امروزه از چوب های بید نرم نارنج انجیر تهیه و تولید می شود .پهنای این نوار چوبی5/5 تا 7 سانتیمتر قطر دایره ی آن 41 تا 54 سانتی متر است .بر روی کمه یک فرورفتگی وجود دارد که به آن شستی گویند و نوازنده برای مهار مطلوب ساز انگشت شست دست چپ خود را درن جای میدهد.
کمه را بنا بر سلیق حوصله یا مهارت لایه(یک کمه) یا دو لایه( دوکمه )میسازند.کمه های دف دو کمه ای با میخ به نیز متصل میشوند و ضخامت مجموع دو کمه نمی بایست بیشتر از1/5 تا 2 سانتی متر تجاوز نماید .تولید و ساخت سازهای کمه مهارت دقت بیشتری (جهت انحناء و گرد کردن چوب)میطلبد.دز این گونه دف امکان و تاب میل کردن کمتری وجود دارد لذا نوازندگان از دف کمه استقبال میکنند.
2-پوست:
پوست دف را اکثرا از پوست دبّاغی شده بز یا گوسفند (وگاه آهو) درست میکنند.اما از پوست آهو ولوم زیبا تر شفاف تری ایجاد می شود ولی به علت دشواری تهیه و تولید پوست آهو جهت این منظور بیشتر از پوست بز استفاده می شود . این پوست روی یکی از سطوح جانبی کمه کشیده شده آنرا با چریش یا گل میخ به کمه میچسبانند.هرچه پوست مورد استفاده کلفت تر باشد صوت دف بم تر و هرچه نازکتر باشد صوت آن زیرتر خواهد بود.
3-قلّاب:
قلاب های فلزی میخ های بلندی از جنس آهن یا مس هستند که در جداره ی کمه به فواصل یکسان کوبیده میشوند. اما امروزه از میخ های کوتاه معمولی استفاده می شود که به کیفیت واستقامت ساز لطمه زده و زمان نوازندگی شاید حلقه ها از میخ جدا شوند.
4-حلقه ها:
در تولید و ساخت حلقه از برنج مس و دیگر فلزات استفاده می شود .اما برنج برای این منظور برترین سبک ترین فلز به حساب می آید.این حلقه ها توسط قلاب هایی به شکل میخ به جداره ی کمه نصب میشوند.قطر این حلقه ها حدود 1/5 سانتی متر است . در هر قلاب بنا بر سلیقه ی نوازنده چهارحلقه یا بیشتر آویزان می شود که نوازندگی از آنها صداهای تریل مانندی ایجاد می شود .
5-گل میخ:
جهت نگه داشتن پوست بروی کمه به اضافه چریش از پونزهای ته گردی از جنس برنج مس یا آهن استفاده میکنند که اکثرا ٌ به صورت منظم با فومهم یکنواخت روی پوست لبه ی بیرونی کوبیده میشوند. این پونزها را که در زیبا یی دف هم نقش بسزایی دارند گل میخ می نامند.

  • ممد لج
  • ۰
  • ۰

* سرویس کم شدن پینگ تایم بدین منظور راه اندازی شده که شما بعد از اتصال با تذکر به وضعیت نت شما همچنین شرایط زیرتولید و ساخت ایران با پینگ کمتری به سرور های گیم متصل شوید .
کاهش پینگ

سرویس کاهش پینگ,کاهش پینگ,خرید سرویس کاهش بینگ

* وضعیت اینترنت شما گویای وضعیت آی اس پی مورد استفاده و در حالت کلی نشاندهنده شبکه زیرتهیه و تولید ایران است .

موارد ی از قبیل برطرف شدن کامل پکت لاست ها یا کم شدن همیشگـی پینگ در همه ساعات …. . به هیچ وجه صحیح نیستند . چرا که این شرایط کاملا وابسته به شبکه ایست که در طول مسیر اتصال شما به سرویس کاهش پینگ وجود دارند طی ساعات مختلف برای هر کاربر شرایط کاملا مفرق ی را رقم خواهد زد .

یکی از موارد ی که بایستی به احتمال زیاد قبل در حین اتصال چک شوند پینگ داخلی نت شماست شما میتوانید با مصرف از کانکشن هوشمند این وضعیت را چک نمایید . اموزش مربوط به آن در پست های بعدی گنجانده شده

لطفا به چند نکته توجه بکنید :
کلمه پینگ تایم :

یکبار پینگ گرفتن و داشتن این برداشت که پینگ همیشه ثابت خواهد ماند صحیح نیست ، خود کلمه پینگ تایم گویای این موضع هست که پینگ در مفهوم خواهد داشت و طی همه زمان ها ثابت نیست اینکه در لحظه ای ویِژگزینشه پینگ نرمال بوده دلیل بر این نیست که همه لحظات نرمال خواهد ماند حتی بعد از اتصال در زمان استفاده از کم شدن پینگ .
پینگ به آدرس ها :

آدرس های مثل 4.2.2.4 و یا 8.8.8.8 صرفا آدرس هایی هستند که جهت تست این موارد فرد د دارند و نه اینکه جهت سرور گیم شما هم فرد دی باشند .به صورت کلی فقط آدرس هایی که جهت شما به عنوان گیمر با اهمیت تلقی میشوند فقط و فقط آدرس سرور گیم شماست و به هیچ وجه پینگ ادرس های فوق کاربر دی ندارند برای چه که هر 2 آنها دی ان س های گـوگل لول 3 هستند و سرور گیم شما سرور دی ان اس ها نیست پس عملا پینگ غلط ی رو چک کردید . ترجیحا آی پی سرور گیم و یا در نهایت آی پی نزدیک به لوکشن گیم رو چک بکنید

و صرفا جهت آزمایش موارد گفته شده، پینگ به 4.2.2.4 رو چک میکنیم Cmd با مصرف از

عددی که روبروی time نمایش داده شده نشانگر پینگ شماست برای مثال (time=375ms)

هم اکنون سرویس کاهش پینگ را کانکت بکنید چنانچه پینگتون بالای ۲۰۰ بوده باشه خواهید دید MS تون به طور چشـم گیری کم شدن پیدا کرده است.

به وقت اتصال لطفا به چند نکته مد نظر داشته باشید :

ترجیحا فایروال آنتی ویروس هر گونه نرم افزار ی که نقش فایروال را ایفا میکنند را غیرفع ال بکنید .

با پینگ داخلی بالای 80-90 به سرویس اتصال برقرار نکنید پینگ داخلی نت شما بعد از اتصال تاثیر مستقیم خواهد داشت در صورتی که پینگ بالا یا تایم اوتی در پینگ داخلی شما وجود داشته باشد بعد از اتصال حاوی همین موارد هستید .

میزان آپلود و یا دانـلود حکم مرگ زندگی برای گیمر را ایفا میکنند شدت دقت بیش از اندازه حساسیت به پینگ تایم به میزان 10 یا 30 عدد موارد شما را برطرف نخواهد کرد ، پینگ تایم می بایست با ثبات بوده و کمترین نوسانات را داشته باشد چرا که در پینگ 50 پر از اختلالات زیرساختی یا تایم اوت ارزشی کمتر از پینگ 200 ولی با ثبات بدون اختلال خواهد داشت .

موارد ی رو طی سال قدیم شاهد بودید از انواع اختلال ها همه موارد صرفا از جانب پینگ نیستند، فقط یک مورد رو به عنوان مثال عنوان میکنیم :

اقدام به چک کردن میکنید باز هم شرایط نرمال هستند اما به محض اتصال به سرور گیم مشکلCmd فرض بکنید شرایط پینگ داخلی نرمال بوده و شما به سرویس کاهش پینگ تایم اتصال برقرار میکنید و

پینگ بالا را تجربه خواهید کرد همه این شرایط به علت وجود محدودیت هایی هستند که در پورت و یا میزان دانلود و آپلود شما از طرف عمدتا زیرتهیه و تولید اعمال شده

  • ممد لج
  • ۰
  • ۰



آموزش اف ال استودیو

از سال 1669 میلادی در ایران باستان زمان برآمدن وفرورفتن خورشیدگروهی به نواختن طبل کوس و کرنا می پرداختند.
در اوستا بخش یسناها آمده است که پزشکان بیماران خود را با موسیقی ایرانی بهبود می کردند. در آن زمان سه نوع موسیقی آئینی( دینی) ، بزمی و رزمی مرسوم بوده است، همچنین در جشن های طبیعت روزهای تاریخی ملی نواها موسیقی ایرانی ویژه ای اجرا می شد.
درزمان هخامنشیان سرودها و ترانه‌هایی به نام هوره در جنگ ها و جشن ها اجرا می کردند که امروز ه در ایلام و سرزمین های غرب ایران با همین نام رایج است.
در زمان ساسانیان به برای بهرام گور خسرو پرویز موسیقی دان هایی زیر نظر وزیر دربار خرم باش کار می کردند. در جشن های بزرگ این نوازندگان و خنیاپرهزینه نواهای کوناگونی اجرا می کردند.
در شاهنامـه آمده بهرام گور تعداد ده هزار لوری (خنیاگر) از هند برای پایکوبی و شادی مردم به ایران آورد.

نبد هیچ مانند بهرام گور به داد و بزرگی و فرهنگ و زور


موسیقی ‌دانان ایران باستان:
زیاد دیده شده ترین موزیک ‌دان‌های قبل از ادرود به شرح زیر بودند:
1.باربد
2.سرکش
3.رامتین
4.بامشاد
5.آفرین
6.نکیسای چنگ نواز

باربد جهت روزانه هفته نوایی تهیه و تولید که به هفت خسروحی معروف است. همین طور برای هـر روز ماه سی لحن یا سی دستان و برای 360 روز سال غیر از پنجه دزدیده 360 دستان را ساخت.
موسیقی جامه دران که در ردیف موسیقی ایرانی است از تهیه و تولید های نکیسا است که با چنگ نواخته است.
دستان دیگری به نام دستان راست است که باربد آن را ساخت و امروزه جزو دستگاه های هفت گانه موسیقی ایرانی است.
همین طور باید به موزیک ها و دستان نوروز بزرگ آرایـش خورشید ، ماه برکوهان، گنج کاووس، تخت تاقدیس سوگ سیاوش و .. اشاره کرد.

ردیف:
ردیف دستبرخی امروز ایران از دوره آقا علی اکبر فراهانی باقی مانده است. آقا علی اکبر فراهانی به ‌واسطه میرزا تقی خان فراهانی ( نوازنده تار دوره ناصر الدین شاه ) جهت نشر موسیقی ایرانی به دربار دعوت شد.
پس این آهنگ بوسیله آقا غلامحسین به دو پسر علی اکبر خان به نام های میرزا حسینقلی و میرزا عبدالله آموخته شد و آنچه از موزیک باستانی ایران امروزه مورد استفاده ‌تر و مشهور ‌تر است دسته ‌بندی موزیک توسط این دو استاد در قالب مجموعه نواخته‌ها و آموزش هایشان است که به نام «ردیف موسیقی » نامیده می‌شود.
ردیف در واقع مجموعه ‌ای از مثال‌های ملودیک در موسیقی ایرانی است که تقریباً با کلمه رپرتوار در آهنگ غربی هم‌ مفهوم است. یک مجموعه ردیف، مجموعه مثال‌هایی موسیقایی از هر کدام از گوشه‌هایی دستگاه ‌است که نشان دهنده نسبت نت‌های مورد استفاده در آن گوشه حال و هوا ی حس ی آن است..
گردآوری و تدوین ردیف به شکل امروزی از اواخر سلسله زند اوایل سلسله قاجار شروع شده ‌است. یعنی در اوایل دوره قاجار سیسـتم مقامی موسیقی ایرانی تبدیل به سیـستم ردیف دستگاهی شد جای مقام‌های چند گانه را هفت دستگاه پنج آوازگرفت.

ردیف‌هایی که هم اکنون موجودند حاوی ردیف میرزا عبدااله، ردیف آقا حسینقلی،ردیف ابولحسن صبا،ردیف عالی علی اکبرشهنازی،ردیف موسی معروف ی،ردیف دوامی، ردیف طاهرزاده، ردیف محمودکریمی، ردیف مرتضی نی‌داوودو... هستند . امروزه،ردیف میرزا عبدالله، ردیف صبا، ردیف شهنازی و دوامی فرد ی زیادتری دارند.

دستگاه:
هر دستگاه موسیقی ایرانی، توالی ‌ای از پرده‌های مختلف موسیقی ایرانی است که انتخاب آن توالی حس شور خاصی را به شنونده انتقال می‌دهد هردستگاه از تعداد بسیاری گوشه موسیقی تشکیل شده ‌است و اکثرا ٌ ً بدین شیوه ارائه می‌شود که از در آمد دستگاه شروع می‌کنند به گوشه اوج یا مخالف دستگاه در میانه ارائه کار می‌رسند ،پس با فرود به گوشه‌های پایانی ارائه تصنیف اجرای را به انتها می‌رسانند.

موزیک سنتی ایران حاوی هفت دستگاه و پنج آوازاست
هفت دستگاه ردیف موسیقی سنتی ایرانی عبارت‌انداز:
1.دستگاه شور
2.دستگاه سه گاه
3.دستگاه چهارگاه
4.دستگاه همایون
5.دستگاه ماهور
6.دستگاه نوا
7.دستگاه راست پنج گاه

آواز:
اکثرا ٌ ً بخش ی از دستگاه مورد نظر است که می‌توان آنرا دستگاه فرعی نامید آواز از نظرفواصل با دستگاه مورد نظر یکسان یا شبیه بوده و می‌تواند شاهد و یا ایست مفرق ی داشته باشد. به‌طور مثال آواز دشتی از متعلقات دستگاه شور و از درجه پنجم آن است .

آوازهای متعلق به دستگاه موسیقی ایرانی ۵تا هستند عبارت‌اند از:
آواز ابوعطا متعلق به دستگاه شو (درجه دوم)
آواز بیات ترک (بیات زند) متعلق به دستگاه شور (درجه سوم)
آواز افشاری متعلق به دستگاه شور ( درجه چهارم)
آواز دشتی متعلق به دستگاه شور ( درجه پنجم)
آواز بیات اصفهان متعلق به دستگاه همایون ( درجه چهارم)

  • ممد لج
  • ۰
  • ۰

♪♪♪♪♪♪







persian music

persian radio,download persian mp3,iranian music download,persian music download,download persian music,iranian music,persian music


نبعضی عمیق به تقویم سر رسیدش

فهمید وقت تفریح سر رسیده

سردرگم تو کوچه ها سرگردون

کاش میشد خدا قدیما رو برگردونهِ

قدیم هایی که تو وقت حال مرده

جوونی که تو چشـم اش یه فرد سالخورده

و اون قربانی منم که اکنون نسبتا باختم

از آدم ای اطرافم اهریمن ساختم

از پدر مادر هیچ خیری وقت ی من نبینم

انتظار داری دیگران و اهریمن نبینم؟

عشق و از کجا ببینم من با دو تا چشـم ؟

از پدر مادری که میخوان جدا بشن؟

به ما که رسید جهان دهن باز کرد

درد و ریخت رو سرمو منو برانداز کرد

من تو دلم از شما داشتم عکس باهم

تیکه پاره شدم از این تصمیم ناحق

زمان ی جهان اینو میخواد که به ویژه بسوزم

چیکار کنم؟ دلمو با نخ سوزن بدوزم؟

این دفعه منم که دارم شما رو نصیحت میکنم

من یه مادر که دارم دائما وصیت میکنم

یه بارم جهان رو از نگاه من ببینین

یه بارم شده پای صوت من بشینین

بیاین به خاطر من یه راه حل بچینیم

بیاین دستامونو در کنار بگیریم

یه بار جهان رو از نگاه من ببینین

یه بار پای صوت من بشینین

بیاین به خاطر هم یه راه حل بچینیم

بیاین دستامونو در کنار نیز بگیریم

میخوام بدونم شما چکاری برام کردین؟

به جز اینکه فردای منو خراب کردین

نمیخوام برم پی مواد خلاف سنگین

ولی به خدا یه خط صاف نوار مغزیم

نه ناله نه داد هوار نداره تاثیر

دوای شبای تباهم تمام مستی

منو یادتون رفته بسیار زیاد حواس پرتین

امید منو شما نقش برآب کردین

من دیوانه وار تشنه ی نوازشم

نمیخوام منو دعا کنین تو نماز شب

تو خواسته هامو تمام ی نیازارو دیدی

بگو جواب این فرزند بی آزارو میدی؟

بابا تو بت منی یعنی تو منی

حال میکنم وقتی میبینم دور همیم

بدون شما تنها دریغ از یه دوست

به خودم میگم که تو آتیش حقیقت بسوز

یه بار این جهان رو از نگاه من ببینین

یه بارم شده پای صوت من بشینین

بیاین به خاطر من یه راه حل بچینیم

بیاین دستامونو در کنار نیز بگیریم

یه بار جهان رو از نگاه من ببینین

یه بار پای صوت من بشینین

بیاین به خاطر من یه راه حل بچینیم

بیاین دستامونو در کنار بگیریم

بسیار زیاد وقته این سوال توی مغزمه از قدیم

چرا؟ برای چه رفتین تو اون محظر لعنتی؟

سوال که نه کلی عقده تومه

که توی شبای تنهایی مثل جغد شومه

من یه جوون ضعیفم دلم بی طاقته هنوز

جهت چه اینجام زمان ی نداشتین لیاقت منو

باشه بالا سر منم یکی هست ببین

منو از خدا گرفتین میخواین به کی پس بدین؟

به این جماعت گرگ ؟ این امانت توست

مادر این ثمر بیداریه شبانته خب

چقدر جلوی افراد دیگر بخوام راز داری کنم

چقدر من توی دستای شما پاس کاری شدم

چقدر از ترس و نگرانی بد جدایی توهم بگیرم

چقدر افراد دیگر منو به چشـم ترحم ببینن

منو ببین یه بیمارم یه بی تاب یه غریب

بچه نیستم واسه گریه هام یه تی تاب بخرید

مادر داستان هات بودن واسه ما دوای درد

آخرش میمردن تمام ی آدم ای بد

با طلاق شما منم میشم آدم بده

بیا خوب ی کن و بد بودنو یآدم نده

نکه فک کنین تو این داستان بد شدم…نه….

اصلا شاید نمی بایست این حرفارو میزدم….

شاید جدایی فقط راه

نجات زندگیتونه…..

احتمالا به جایی رسیدین که نمیتونین با هم ادامه بدین…

احتمالا م..هه….نمیدونم

  • ممد لج
  • ۰
  • ۰

شاید شما بارها کلمه میکس مسترینگ را شنیده باشید.اما منظور از میکس مسترینگ چیست.

خرید vst

دانلود وی اس تی,وی اس تی,دانلود vst,فروش vst,خرید vst,خرید وی اس تی

یک مثال ساده.زمانی که شما در نظر دارید یک رایانه را اسمبل یا به زبان آسان سر هم کنید ابتدا با توجه به نیازتان به احتمال زیاد ت را خریداری میکنید.پس بعد از معین شدن حتمـا ت شروع به سر کردن به احتمال زیاد ت میکنید.و بعد از آن اسمبل برنامـه ی و نهایتا نصب سیستم علت و در انتها نصب نرم افزار رهای مورد نیاز.
در یک پروژه یک آهنگ انتخاب سازها صداها همان گزینش به احتمال زیاد ت است.میکس ترکیب صداها با هم ترکیب وکالها با سازها یا تراک اصلی همان اسمبل میباشد.و مصرف نهای همان مسترینگ تنظیم کلیه سازها در مساوی هم کل کار در مساوی صدای خواننده کل یک موزیک در قبال تراکهای دیگر یک آلبوم میباشد.

میکس مسترینگ مبحثی زیاد وسیع وسیع است.نیاز به دانش موسیقی .فن صدا شناسی.وسائل یا همان پلاگین های مسترینگ.تجربه و غیره میباشد.تجهیزات سخت افزاری مانند یک هدفون خوب یک سیستم مانیتورینگ بهتر نیز مورد نیاز است.
میکس از عوامل دیگری چون نوع کار .پاپ رپ کلاسیک یا سنتی و کار و حتی جنس صدای خواننده نیز طبعیت میکند.یعنی به طور مثال افکتهای مورد نیاز یک کار پاپ با یک کار سنتی مفرق می باشد.مسترینگ علمی است که نهایتا تکلیف نهایی یک موسیقی را معین مینماید.برخی از مواقع زمانی که چندین تراک از یک آلبوم را میشنویم با تعویض تراکها بلاجبار مجبور میشویم صدای تراک بعدی را کم بلند کنیم یعنی به جمله دیگر صدای نهایی در تمام تراکها یکسان نیست یا فرکانسهای پایین در یک تراک بیشتر از تراک قبلی به گوش میرسد .یا صدای خواننده نسبت به تراکهای دیگر زنده تر یا بیرنگ تر میباشد.دلیل این مورد را در ضعف مسترینگ نهایی آلبوم میتوان یافت.چون در حقیقت کل مجموعه توسط یک ارنجر و یک میکس کننده نهایی نشده.پس اختلاف فرکانسها بسیار مشهود است.یا در زمانی که شما صدای برخی سازها را در یک موسیقی کمتر بیشتر یا مفرق تر میشنوید نشانه میکس مسترینگ ضعیف است.

برخلاف این اندیشه جا افتاده میکس تنها مختص به وکال همان صدای خواننده نیست.فرایند میکس میتواند حاوی کلیه سازها یا یک صدای ویِژگزینشه باشد.
مسترینگ هم تنظیم کلیه ولومها.افکتها .پارامترها به صورت کیفی است.در مقابل میکس بیشتر تنظیم پارامترها به صورت کمی است.تغییر محل یک وکال یا یک ساز میکس و تنظیم این دو در قبال کل کار مسترینگ نام میگیرد.

میکس و مسترینگ به زبانی دیگر

میکس و مسترینگ مربوط به Quality و یا کیفیت نهایی یک موسیقی می شود که با اجرای درست آن می توان به نتیجه ی مطلوبی دست یافت کاری حرفه ای بیان نمود .
موسیقی روح را به حرکت وامی دارد و قادر است تأثیرات قوی و مفرق ی بر جای بگذارد، می تواند آدم را آرام و یا هیجان زده نماید ! ولی چه زمان موسیقی تاثیرگذارتر است و به غیر از موسیقی سازی، هنر نوازندگل، شعر و صدای خواننده چه فاکتورهایی باید ارزیابی شود تا موزیک با شنونده رابطه بر قرار نماید حرفی جهت گفتن داشته باشد؟

اگر چند اثر موسیقی موفق را مورد بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که موارد ی در تمام ی آنها مشترک است. که این موارد عبارتند از: موزیک سازی، شروع و پایان، ملودی ها شعر در نهایت صدابرداری.
یک موسیقی همان گونه که به موزیک سازی و ملودی های مناسب … نیازمند است، به یک صدا برداری خوب نیز نیاز دارد و باید میکس و مسترینگ یک موسیقی را جدا از بقیه ی اجزای آن و به طور مستقل بررسی کرد.

اما هدف از میکس مسترینگ چیست و سبب چه تغییراتی در کار خواهد شد؟
1-تقکیک دقیق صداها معین شدن جایگاه هر صدا در کل اثر:
این وهله جای هر صدا در پروژه را معین میکند؛ بهعنوان مثال تعیین کننده ای Volume Paning ( پخش صدا از باند چپ راست) اصوات است به طوری که با بقیه ی صداها تدرون نکند در انتها نتیجه ای دلنشین و همچنین حرفه ای داشته باشد.
بعد از این وهله هر صدا جایگاه خود را دارد به راحتی قابل شنیدن است. ولی لازم نیست که تمام صداها که در موسیقی وجود دارد کاملا واضح باشد و می*تواند برای پر کردن سری ی از کار مصرف شود.

2-قدرت گرفتن صداها:
این وهله باعث می شود تا صداهای موجود را بهتر تشخیص داده بشنویم؛ هر صدا ساز استفاده شده در آهنگ ، در این وهله اندازه بیشتری پیدا کرده و به اصطلاح باعث پر شدن کار میگردد. به طوری که اگر کل موسیقی خلوت باشد نیز صداها حجیم و پر به نظر خواهد رسید.
این وهله همچنین برای قوت بخشیدن به ریتم Drum و پرکاشن مناسب است.

3-خذف صداها و فرکانس های اضافه:
در حین انجام میکس مسترینگ در کار احتمال دارد متوجه اصوات فرکانس هایی شویم که وجودشان نه تنها ضروری ضروری نیست، بلکه زائد اضافی است که باید از کار حذف شوند .
این وهله کمک زیادی برای دلنشین شدن اثر و از بین رفتن صداهای گوش خراش میکند.

4-واقعی تر شدن صداهای موجود:
احتمالا در یک موسیقی صداهای به کار برده شده خام به نظر بیایند حس دلخواه را به شنونده القا نکنند، بنابرای ن این وهله سبب پخته شدن، حجیم شدن واقعی تر شدن اصوات میگردد و صداهای محو به صورت شفاف ظاهر خواهند شد.
همچنین این تصور وجود دارد که با اضافه کردن صداها سازهای مختلف میتوان به موسیقی اندازه داد آن را پر کرد، اما در واقع این کار اصولی نبوده سبب شلوغی موسیقی می شود.
موارد ذکر شده در بالا در موسیقی های مختلف دارای فرق هایی می باشد، به عنوان مثال باید به جنس صداها و سازهای به کار رفته توجه کرد و به تنطیم آن پرداخت.

از دیگر عوامل مهم، سبک، ملودی ها و تم کلی کار است که توجه به آن ضروری میباشد. برای مثال چنانچه در سبک Trance House از Kick ضعیف استفاده شود کار صدا برداری مناسبی نداشته باشد، صدای استفاده شده به سختی شنیده خواهد شد. رعایت این موارد می تواند یاری شایانی در تنظیم موسیقی نماید و سبب رضایت بیشتر شنونده از کار شود.

میکس در کل به سلیقه ی فرد تنظیم کننده برمی گردد فرد با مصرف از حس و خلاقیت میتواند اثری زیبا و به یاد ماندنی خلق نماید . زیرا میکس و مسترینگ یکی از مهمترین فاکتورهای تولید یک تاثیر موسیقی خوب ، کامل و حرفهای می باشد که نباید از آن غافل شد.

  • ممد لج
  • ۰
  • ۰

سی شارپ چیست؟



آموزش C#

سی شارپ (C#) زبان پروگرام نویسی نوینی است که بوسیله کمپانی مایکروسافت در ابتدای هزارهجدید میلادی، معرفی شد. این زبان از نظر نحو (Syntax) بسیار زیاد شبیه زبانهای پروگرام نویسی C و C++ و جاوا (Java) است اما بعد از تمام آنها طراحی شده است. پس بسیار زیاد ی از ویژگی‌های مفید اینزبان‌ها را حفظ تقویت کرده و سعی شده است تا ویژگی‌های بد آن‌ها را حذف نماید .
واقعیت این‌ است که هرچه توانائی‌های یک زبان پروگرام نویسیبیشتر باشد، پیچیدگی‌های آن زبان بیشتر می شود. به همین نیز میتوان از زبان C++ به عنوان تواناترین در عین حالپیشرفته ترین زبان برنامـه نویسی یاد کرد. در دهه ۷۰ میلادی زبان C عرضه شد. بعد از خوب یت زیاد این زبان و با کسب تجربیات زیاد از نقاط ضعف وقدرت این زبان، در دهه ۸۰ میلادی زبان C++ عرضه شد. به خصوصیات فراوان C++، سریع وسیع شد هم اکنون بسیاری از پروگرام ‌هایی که ما استفاده می‌کنیم بوسیله این زبان نوشته شده است. مهم‌ترین ویژگی زبانC++ نسبت به زبان C پشتیبانی این زبان از برنامـه نویسی شی‌گرا است. اما واقعیت این است که زبان C++ خیلی پیچیده است این امر به اضافه اینکه تولید پروگرام را فرآیندی سختمی نماید ، روش این زبان را نیز خیلی مساله می نماید . برای حذف ویژگی‌های زبان C++ و تقویت نکات قوت آن، در سال ۱۹۹۵ میلادی زبانجاوا (Java) به جهان ی برنامـه نویسی ارائه شد. اما در زبان جاوا سعی شدهاست روشهای بهتر راحتتری جهت خصوصیات حذف شده توصیه گردد. بعد از آندر سال ۲۰۰۱ شرکـت مایکروسافت هم با ارائه زبان C#، زبان ساده و در عین حال قدرتمندی را بیان نمود .

چارچوب دات نت یا Microsoft.NET Framework چیست؟

بسیار زیاد ی از پروگرام نویسان ممکن است این سئوال را در ذهن داشته باشند که عبارت Microsoft .NET Framework به چه چیزی اطلاق می شود نیز اینکه «فرق Visual C# .NET با Microsoft.NET Framework چیست؟» به طور خلاصه می توان گفت «Microsoft .NET Framework مجموعه از کلاسها وتوابع مورد نیاز جهت برنامـه نویسی است، اما C# یا Visual C# مجموعه دستورهای زبان پروگرام نویسی است”. شما می توانید همه توابعی کهدر Microsoft .NET Framework وجود دارند، را نیز بنویسید. این به آنمفهوم است که Microsoft .NET Framework فقط برای یاری به برنامـه نویسانطراحی و نوشته شده است. اما تعریف فوق کامل نیست ولی جهت شروع کار، میتواند پاسخی به پرسش های شما باشد.

زبان پروگرام نویسی چیست؟

زبان پروگرام نویسی دقیقا مانند زبانهای آدم ی تعریف می شود. به عنوان مثالزبان فارسی، مجموعه قواعدی است که عده ای در جهان برای برقراری رابطه بینخود از آن مصرف می کنند. به عنوان مثال یکی از این قواعد، وجود شش شخصدر زبان فارسی است به نام‌های اول شخص مفرد، دوم شخص مفرد، سوم شخص مفرد وبه همین ترتیب اول شخص جمع، دوم شخص جمع و سوم شخص جمع وجود دارد. به همینترتیب می توان قواعد زیاد ی را نام برد.زبان های برنامـه نویسی نیز دقیقاً بههمین مفهوم منتهی برای رابطه بین آدم اتومبیل هستند . بسته به گسترهسیسـتم های رایانه ی، زبانهای گوناگونی نیز وجود دارد. برخی از زبانها، فقط جهت مصرف در پروگرام نویسی برای وب اینترنت استفاده می شود، برخی دیگرتنها توسط سیستم های ویِژگزینشه مثل دستگاههای CNC قابل مصرف هستند اما بسیاری از زبانها، در گستره بسیار زیاد ی مصرف می شوند.

فرآیند پروگرام نویسی سی شارپ (C#) چگونه است؟

بسته به نوع زبانی که انتخاب می بکنید ، فرآیند برنامـه نویسی مفرق است. جهت زبان C#، این فرآیند به صورت زیر است:

ابتداشما معین می بکنید چه نوع برنامـه ای می خواهید طراحی بکنید . انواع برنامـه هایی که می توانید طراحی بکنید زیاد زیاد است. به عنوان نمونه شما میتوانید «برنامـه ویندوز»، «برنامـه وب»، «وب سایت»، «برنامـه کنسول»،«کتابخانه کد» (Code Library) و .. ایجاد بکنید . بعد از انتخاب نوع پروژه،باید Visual Studio را باز کرده نوع پروژه مورد نظر را انتخاب بکنید .

سپس،کد برنامـه مورد نظر خود را بنویسید. صد اما هر پروگرام دارای کدی مفرق با دیگر برنامـه ها است. حتی هر برنامـه را می توان با چندین نوع کد نوشت. اما شما در تولید و ساخت هر پروگرام می توانید از کدهایی که سابقاً نوشته هم درشرایط خاصی مصرف بکنید .

در وهله بعدی، بایستی برنامـه را کامپایل بکنید . عمل کامپایل، به مفهوم ترجمه زبان مشترکبین آدم رایانه به زبان قابل فهم توسط رایانه است. در این وهله ،چنانچه برنامـه نوشته شده بوسیله شما خطای نگارشی باشد، به اطلاع شمارسانده خواهد شد و فرآیند کامپایل متوقف می شود

اما در حین تولید برنامـه ، شما ضروری است تا پروگرام را در حین اجرا هم ارزیابی کنید به این عمل اصطلاحاً دیباگ«Debug» گفته می شود. اما ترجمه تحتالفظی این جمله “پشه گیری” است که خود دارای جریان جداگانه است! در حینتولید برنامـه بارها و بارها، فرآیند ۳ ۴ اجرا می شود. هر کهپروگرام شما به میزانی از کیفیت رسیده باشد که بتواند هدف غایی را برآوردهسازد، وارد وهله بعد (وهله ۵) خواهید شد.

تست و بررسی صحت برنامـه . بعد از اینکه برنامـه به مراحل نهایی نزدیک شد وتوانست تایید پروگرام نویسان را اخذ نماید (که اما الزامی به تعهد به بی نقصبودن برنامـه تولید شده نیست) مدیران آزمایش و ارزیابی ، برنامـه را در شرایطمختلف و با استفاده از اطلاعات بسیاری که احتمال دارد حتی غلط باشند،نقد کرده و در صورت ظهور خطا، مورد را جهت رفع به پروگرام نویسان ارجاع میدهند. توصیه می شود که برنامـه نویس، ارزیاب نباشد. چراکه برنامـه نویس بهصورت ناخودآگاه احتمال دارد موارد ی را فراموش نماید و در نتیجه برنامـه کاملاًقابل اعتماد نباشد.

پروگرام های C# چگونه اجرا می شوند؟


برنامـه ‌هایی که شما با زبان C# می‌نویسید، دو نوع خروجی دارند: یا نهایتاً منجر به تولید فایلهایی از نوع dll می‌شوند (که بعداً توسط دیگر پروگرام ها مصرف می‌شوند) و یا این که شما با تنظیمات خاصی، پروگرام های اجرایی با پسوندexe را تولید می‌کنید. پروگرام های اجرایی یا Exe به تنهایی و بدون نیاز به برنامـه دیگری می‌تواننداجرا شده و کارهای مورد نیاز را انجام دهند.

  • ممد لج